Magazine

Move Over, CNN -- Here Comes Russia


The Kremlin is moving into global TV news. Russia Today, a 24-hour English-language satellite news channel, is due to begin broadcasting by yearend. The government plans to invest $60 million over two years in the service, which plans bureaus in London, Brussels, Jerusalem, and Washington. Skeptics say the Kremlin hatched the plan to improve its image. The channel "will be distinguished by our Russian approach to the news," editor Margarita Simonyan, a former reporter for Russian state TV, told a news conference. Russia's state TV is known for its pro-Kremlin stance.

EDITED BY Edited by Rose Brady


American Apparel's Future
LIMITED-TIME OFFER SUBSCRIBE NOW

(enter your email)
(enter up to 5 email addresses, separated by commas)

Max 250 characters

 
blog comments powered by Disqus