Bloomberg News

Chinese Newspaper Fined for False Report About Railway Ministry

August 29, 2012

The Economic Observer, a weekly newspaper in Beijing, was fined and issued a warning over an inaccurate report published this June that said the Railway Ministry may be reformed, the Xinhua News Agency reported.

The false report resulted in “negative social impacts,” Xinhua reported, citing a statement issued by the General Administration of Press and Publication. It said authorities revoked the press pass of the reporter who wrote the story.

The newspaper published an apology after the report appeared saying the story was “not in line with facts,” and was based on “the views of experts and online bulletin board information.” It said the reporter who wrote the story never contacted the ministry for comment.

The article said the ministry may lose control of investment, construction and railway operations. It said the ministry would establish and inject assets into three new companies, which would be overseen by the State-Owned Assets Supervision and Administration Commission.

To contact Bloomberg News staff for this story: Nicholas Wadhams in Beijing at nwadhams@bloomberg.net

To contact the editor responsible for this story: Peter Hirschberg at phirschberg@bloomberg.net


Monsanto vs. GMO Haters
LIMITED-TIME OFFER SUBSCRIBE NOW

(enter your email)
(enter up to 5 email addresses, separated by commas)

Max 250 characters

 
blog comments powered by Disqus